Pokračování Letní bikování 2009
Lužické hory - MAŘENICE

10. - 17. 7. 2009
Podívej se rovnou na velké fotky
4. den
V úterý jsme se rozdělili na dvě skupiny. Já, Petr a Honza jsme jeli po silnici do Dolní Světlé a pak po zelené zn. přes hraniční kopec do Jonsdorfu. Odtamtud jsme zase nastoupali na traverzovou cestu kolem kopce Jonsberg až na pěknou vyhlídku, odkud bylo vidět daleko na severovýchod. Pak jsme sjeli do Olbersdorfu, kde jsme potkali na přejezdu parní vlak. Dál jsme jeli po docela nudné šotolinové cyklostezce lesem až do Hartau a odtamtud po malém bloudění zpět do Čech do Hrádku nad Nisou. Tam jsme dali na náměstí oběd a Svijany u číňana a po obědě se vraceli podél hranic po německé straně. Stoupali jsme nejdřív po zelené a pak po žluté zn. až na louky nad Luckendorfem. Dál jsme po silnici dojeli na rozcestí pod Hvozd. Tam jsme zkusili jet neznačenou cestou vedoucí nad Korzovkou, ale v půlce jsme na Korzovku sjeli a dál sjížděli domů přes Babiččin odpočinek.
Ostatní mezitím autem jeli na hrad Sloup. Odpoledne jsme si ješte všichni zahráli fotbálek na hřišti u kostela. Pak jsme zašli k Huskymu.

5. den
Ve středu celé dopoledne pršelo. Odpoledne jsem vyrazil jen já se Žerykem. Přes Krompach jsme dojeli na hranice a pak po traverzu okolo Hvozdu až na silnici k Luckendorfu. Ten jsme ale objížděli lesem pod skalnatým hřebenem. Jeli jsme po jakési koňské značce a byla to jedna z nejhezčích cest v Lužických horách. Pak jsme se stočili na jih k hraniční žluté zn. a odtamtud vedla nová značka (zelená) do Čech na rozcestí U Tobiášovy Borovice. Pak jsme trochu pobloudili a sjeli na cestu, kterou jsme jeli v pondělí, modrou zn. klikatící se po vrstevnici. Nejeli jsme ale do Petrovic, sjeli jsme dřív do Kněžic a dál kolem Malevilu domů. Ostatní tou dobou právě končili bowling atd. na Malevilu, kde trávili odpoledne. Večer jsme popili kvalitní víno, vybrané someliérem Lubošem.

6. den
Čtvrtek byl poslední den na vyjížďku a zároveň bylo i krásné počasí na koupání. Jeli jsme tedy do Hrádku na koupaliště. Jeli jsme nejkratší cestou přes Krompach pak Německem kolem Hvozdu a pak nad Luckendorfem po "nejhezčí cestě". Následoval dlouhý sjezd po zeleně tečkované zn. do Hartau. V Hrádku nad Nisou jsme opět nejdříve zajeli na náměstí k číňanovi na oběd a pak zpátky na koupaliště. Luboš za námi dojel autem. Na koupališti jsme si zahráli plážový volejbal a dali koupačku a pár pivek. Zpátky jel Cigi autem s Lubošem, aby stihnul zabalit a odjet domů. My jsme jeli zase jako v úterý, ale rovnou zkratkou přes Korzovku. Na konci korzovky jsme potkali Honzu, který místo koupání zdolával svahy Hvozdu. Pak jsme ještě naposled zablbli ve sjezdu přes Babiččin odpočinek.Večer jsme zašli do hospody, ale tentokrát ke Třem Lípám, kde točí kromě Plzně i Ježka.

7. den
V pátek jsme už jen zabalili a rozloučili se se správcovou paní Novotnou. Po cestě do Prahy jsme všichni ještě zajeli do Holan k rybníku. V kempu Jachta jsme se vykoupali a poobědvali.

Týden na kolech se docela povedl a cesty v Lužických horách jsme vyhodnotili pro bikování jako stvořené a navíc v krásné přírodě.