Letní bikování 2009
Lužické hory - MAŘENICE

10. - 17.7. 2009
Podívej se rovnou na velké fotky
V pátek jsme do penzionu U Novotných dorazili postupně ve třech vlnách. Nejdřív Luboš s Petrem, pak Honza s Cigim a až po půlnoci jsem dorazil já se Žerykem a Štěpánem.

1. den
V sobotu jsme museli směřovat do Nového Boru, kam mně a Žerykovi měly dorazit helmy, které jsme si zapoměli doma. Začátek kolem Hamerského potoka byl nesjízdný a navíc jsme ztratili Žeryka. Po zmatcích a hledání jsme se nakonec sešli a pokračovali po cyklostezce k sirnému prameni. Docela nám chutnal .-). Dál jsme po silnici a cyklostezce dojeli do Nového Boru. Dojel jsem si pro helmy k autobusu z Prahy a pak jsme zašli za kostel do hospody "Culinaria" na vynikající oběd. Po obědě jsme jeli po zelené zn. kolem Panenské skály do Cvikova a dál po křížové cestě na kopec a pak jsme zkusili cestu neznačenou v mapě a dojeli jsme do Mařeniček k Hornímu rybníku. Já Cigi a Štěpán, jsme si pak ještě prodloužili cestu domů obklikou přes kopec k ranči Malevil. Večerjsme zašli na pivko a zahrát karambol do hospody Husky. V noci do Mařenic přijeli Mrzout s Mílou.

2. den
V neděli jsme vystoupali po modré zn. na Korzovku a pak zkusili zase cestu, která není v mapě a bez ztráty výšky jsme dojeli na červenou zn. vedoucí na hranice s Německem (Kammloch). Odtamtud jsme sjeli kolem skalních hřibů do Oybinu a tam vyjeli na hrad. Já, Míla, Žeryk a Štěpán jsme šli na prohlídku hradu (150 Kč). Kluci na nás museli počkat asi hodinu a půl a pak jsme jeli dál Německem kolem skalních měst po červené zn. Pak jsme opět překročili hranici a vystoupali k osadě Luž, kde jsme si dali oběd. Po obědě jsme se vydrápali nahoru na vrcholek Luže (792,9 m). Pak už jsme jen sjížděli do Mařenic. No jasně, že Honza si ještě něco přidal :-). Večer odjel vlakem Štěpán.

3. den
V pondělí jsme oddychově začali po silnici po proudu potoka Svitavky až ke Skále smrti. Odtamtud Luboš pokračoval do Sloupu a my ostatní po zelené zn. do Jablonného. V jednom sjezdu po polňačce jsem já a Míla najednou proštípli zadní duši asi o stejný kámen. v Jablonném jsme se najedli v hospodě na náměstí a pak se jeli podívat k hradu Lemberk. Odtamtud jsme lesem vystoupali na cestu Hadovku s modrou zn., klikatící se po vrstevnici a pak klesající do Petrovic. Z Petrovic jsme vystoupali po červené zn. ke skautské chatě Na Šestce. Tam jsme zkoušeli přejít kládu přes nádrž a já se nakonec koupal. Dál jsme jeli po cestě Korzovce a krásným sjezdem přes Babiččin odpočinek do Mařenic. Já s Petrem jsme se jeli ještě vykoupat do Horního rybníka.